• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 25 بهمن 1399
کد مطلب : 124252
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qxrZG
+
-

جهان/  بایرن، پادشاه فوتبال جهان

حالا باید عادت کنیم تا یک سال لوگوی قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها را روی پیراهن بایرن‌مونیخ ببینیم. هانسی فلیک با بایرن شش‌گانه کسب کرد که بعد از بارسلونای لوئیس انریکه دومین باشگاه از این لحاظ شد. این تیم در یک سال موفق به فتح 6 عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا، جام حذفی و سوپرجام آلمان، لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها شد. در روزی که آزمایش کرونای توماس مولر مثبت اعلام شده بود، تیم آلمانی با تک‌گل پاوارد موفق شد از سد حریف مکزیکی‌اش، تیگرس بگذرد. هانسی فلیک با تنها ۶۸بار نشستن روی نیمکت غول باواریایی شش‌گانه به دست آورد یعنی به‌ازای تقریبا هر  ۱۱بازی یک جام. تعداد جام‌های فلیک از تعداد باخت‌های تیمش بیشتر است؛ ۵باخت در برابر ۶جام. آندره پیر ژینیاک، مهاجم فرانسوی تیگرس مکزیک با زدن 3گل، بالاتر از لواندوفسکی 2گله، آقای گل جام باشگاه‌های جهان شد و عنوان بهترین بازیکن جام به لواندوفسکی رسید. در مسابقه رده‌بندی هم پالمیراس برزیل در ضربات پنالتی موفق به شکست الاهلی مصر شد و عنوان سومی را به‌دست آورد.

  هیچ‌کس کونته را دوست ندارد
آنتونیو کونته هر روز یک گام به منفور شدن پیش می‌رود. او در دیدار برگشت جام حذفی ایتالیا در حرکتی ناشایست به سمت آنیلی، مدیر باشگاه یوونتوس که روی سکو نشسته بود دوباره جنجال‌ساز شد. جووانیکو بولی، رئیس سابق یوونتوس با همسر و دختر سرمربی اینتر ابراز همدردی کرد و گفت دوست ندارد جای آنها باشد! او برنده جایزه خرطوم طلایی شد که به بدترین افراد در فوتبال ایتالیا تعلق می‌گیرد و شبیه تمشک طلایی سینمایی‌هاست. کونته با سبک تدافعی‌اش همه هنرش این است که کنار خط بالا و پایین بپرد و به داوری اعتراض کند و سر بازیکن خودی و حریف و داور عربده بکشد و با نیمکت تیم مقابل درگیری ایجاد کند.

 تغییرات تازه در لیگ قهرمانان
یوفا در واکنش به تحرکات فلورنتینو پرس و متحدانش که قصد دارند سوپرلیگ اروپا را با حضور غول‌های فوتبال قاره راه‌اندازی کنند، تغییرات جدیدی در فرمول لیگ قهرمانان اعمال کرد. از سال۲۰۲۴ تعداد تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها به ۳۶تیم افزایش می‌یابد. هم‌اکنون فینالیست‌ها باید ۱۳مسابقه انجام دهند که با تغییرات جدید تعداد بازی‌های قهرمانی مجبور به انجام ۱۷مسابقه خواهند شد. بودجه رقابت‌ها هم به ۵۰۰میلیون یورو افزایش می‌یابد. قرار است تیم‌ها به 6گروه 6 تیمی تقسیم شوند، تیم‌های اول مستقیم به دور حذفی می‌روند و 10 تیم دیگر از طریق پلی‌آف راهی مرحله بعد خواهند شد.

 دوباره شنبه فوتبالی اروپا
امروز و امشب چند بازی جذاب در اروپا در پیش داریم. ساعت۱۶ لیورپول بحران‌زده به مصاف لستر می‌رود که با سرمربی اسبق این تیم یعنی راجرز اوضاع خوبی دارد. ساعت۲۰:۳۰ منتظر بازی هیجان‌انگیز یوونتوس در زمین ناپولی باشید. هنوز تکلیف بازی عقب‌افتاده نیم‌فصل اول بین 2تیم مشخص نیست. یووه و ناپولی نزدیک بود در فینال جام حذفی هم با هم روبه‌رو شوند که آتالانتا اجازه راهیابی این تیم را به فینال نداد و در دیدار برگشت این تیم را 3بریک شکست داد. ساعت۲۱ هم طرفداران فوتبال انگلیس شاهد جدال مورینیو و گواردیولا خواهند بود. مورینیو با تاتنهام روی دور باخت افتاده اما همه تیم‌های بالانشین جدول دعا می‌کنند او بتواند ترمز منچسترسیتی را بعد از ۱۵برد پیاپی بکشد و امید مدعیان را برای قهرمانی لیگ برتر زنده نگه دارد. بارسلونا هم پس از باخت بد 2 صفر در دیدار رفت نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا به ‌سویا ساعت۲۳:۳۰ امشب به مصاف آلاوس خواهد رفت. خوش‌شانسی بارسا این است که دی‌ماریا و نیمار دچار مصدومیت شده‌اند و هر دو بازی رفت لیگ قهرمانان را از دست می‌دهند. پاری‌سن‌ژرمن در غیاب این دو ستاره امشب با نیس بازی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید